IKT irakasgaiaren
metodologia azaldu ziguten egunean, ez nekien oso ondo nola egingo nion aurre
eta hasiera batean, nahiko galduta egon nintzela esan beharra dago.
Teknologiarekin lan egitea gustuko dut, baina ondo ezagutzen ez ditudan
programekin oso traketsa naizenez, beldur pixka bat nion. Blogak, Sitesak,…
sortzeko eta garatzeko jarraitu beharreko urrats finkorik ez edukitzeak
askatasunaren seinalea da, baina gauza horiek sortzen dudan lehenengo aldia
izan denez, nondik hasi ere ez nekien.
Azkenean, bidean
topatu ditudan zailtasun guztiak gainditzea lortu dut eta eskertzen dut bloga
bakarka egiteko lana izatea, horrela bakoitzak ikasgai honetako klaseak nola
bizi dituen azaltzeko aukera duelako eta gainera, taldekako eta bakarkako lanak egitea nahiago dut. Bestalde, taldeak txikiak izatea ere asko eskertzen da,
horrek taldeko harremana hobea izatea laguntzen duelako.
Orain, ikasgai
honen azkeneko klaseetan, klase hauen helburua zein den ulertzen hasi naizela
uste dut. Normalean, irakasle bat klasera heltzean materia asko irakasteko
joera du, klase bakoitzean irakatsi nahi duena planifikatzen du, baina ikasgai
honen planifikazioa bestelakoa dela esatera ausartuko naiz. Honen helburua,
klaseak emateko baliabide desberdinak ezagutzen joatea da, gero guk gure
gustukoa edo eroso sentitzen garen baliabidea aukeratzeko, baina ez hori
bakarrik. Baliabide desberdinak ezagutzeaz gain, hezkuntzarekin lotura duten
gauza asko ikasi ditugu: eskola 2.0, web 2.0, konpetentzia digitala, klaseak
emateko modu berriak, eta abar. Honetaz aparte, klase hauek beste gauza oso
garrantzitsu bat ikasteko ere balio izan dute, hau da, dokumentatze lana.
Niri dokumentatze
lana egokitu zait eta egia esateko, ez nuke nire lana aldatuko. Oso gustura
jardun dut nire taldekideekin, jadanik nola egiten duten lan ezagutzen nuelako
eta horrek asko erraztu du gure lana. Gainera, taldekide guztiak teknologien
aldetik jakintza maila antzekoarekin hasi ginen eta pixkanaka pixkanaka,
jakintza hori garatzen joan gara. Oso harro nago beraiekin egindako lanarekin
eta gure helburuak bete ditugulakoan nago.
Guztiok modu
berdinean eta gogotsu lan egiten egon garenez, 9 bat jarriko nieke. Gauza
berriak ezagutzeko prest egon garelako, eta zailtasunak izan arren, amore eman
gabe aurrera jarraitzea lortu dugulako.
Ikastola batean
dokumentatzea umeen inguruan gertatzen den guztia behatzea, hausnartzea eta
partekatzea dela esango nuke. Hiru atal horietako bakoitza ezinbestekoa da
dokumentatze lana ondo eginda egoteko, hau da, dokumentatzea ez da bakarrik
gertatzen dena grabatzea eta gero grabazio hori beste bati ematea, baizik eta
grabatutakoari buruz hausnarketa bat egitea eta gero, grabazioa edo hausnarketa
partekatzerako orduan azalpenak/ondorioak ematea.
Eskoletan
dokumentatzea ideia ona iruditzen zait klasean teknologia berriak sartzeko
aukera eskaintzen duelako, klaseak ez liratekeelako aspergarriak izango eta
hezkuntzan ikertzeko aukera paregabea delako.
Nire ustez,
irakasgai honetan azterketa ez egitea oso ideia ona da, azterketa ikasgaiak
bere funtsa galtzea ekarriko lukeelako. Eroso lan egiten gaudenean, gure kabuz
informazio berria bilatzen dugu eta gauzak ikasten ditugu (argi dago irakaslearen
laguntza behar dela gu apur bat bideratzeko), azterketarekin, aldiz, ikastera
behartuta sentitzen gara eta orduan gauzak buruz ikasten ditugu bi egun barru
ahazteko eta horrek etorkizunean ez digu lagunduko.
Bederatzi bat
jartzen diot neure buruari. Asko ikasi dut; gogotsu lan egiten egon naiz;
zailtasunekin topo egitean, berehala beste bide bat bilatu beharrean
zailtasunaren zergatia zein zen bilatzen nuen; egindako lana aurkezteko
orduan azalpen onak eta ulergarriak eman ditudala uste dut; errespetu osoz egon
naiz klasean egunero klasera etortzen eta ordua heldu baino lehen klasetik ez
irteten, eta abar.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina