2014(e)ko abendua 21, igandea

AUTOEBALUAKETA

IKT irakasgaiaren metodologia azaldu ziguten egunean, ez nekien oso ondo nola egingo nion aurre eta hasiera batean, nahiko galduta egon nintzela esan beharra dago. Teknologiarekin lan egitea gustuko dut, baina ondo ezagutzen ez ditudan programekin oso traketsa naizenez, beldur pixka bat nion. Blogak, Sitesak,… sortzeko eta garatzeko jarraitu beharreko urrats finkorik ez edukitzeak askatasunaren seinalea da, baina gauza horiek sortzen dudan lehenengo aldia izan denez, nondik hasi ere ez nekien.

Azkenean, bidean topatu ditudan zailtasun guztiak gainditzea lortu dut eta eskertzen dut bloga bakarka egiteko lana izatea, horrela bakoitzak ikasgai honetako klaseak nola bizi dituen azaltzeko aukera duelako eta gainera, taldekako eta bakarkako lanak egitea nahiago dut. Bestalde, taldeak txikiak izatea ere asko eskertzen da, horrek taldeko harremana hobea izatea laguntzen duelako.

Orain, ikasgai honen azkeneko klaseetan, klase hauen helburua zein den ulertzen hasi naizela uste dut. Normalean, irakasle bat klasera heltzean materia asko irakasteko joera du, klase bakoitzean irakatsi nahi duena planifikatzen du, baina ikasgai honen planifikazioa bestelakoa dela esatera ausartuko naiz. Honen helburua, klaseak emateko baliabide desberdinak ezagutzen joatea da, gero guk gure gustukoa edo eroso sentitzen garen baliabidea aukeratzeko, baina ez hori bakarrik. Baliabide desberdinak ezagutzeaz gain, hezkuntzarekin lotura duten gauza asko ikasi ditugu: eskola 2.0, web 2.0, konpetentzia digitala, klaseak emateko modu berriak, eta abar. Honetaz aparte, klase hauek beste gauza oso garrantzitsu bat ikasteko ere balio izan dute, hau da, dokumentatze lana.

Niri dokumentatze lana egokitu zait eta egia esateko, ez nuke nire lana aldatuko. Oso gustura jardun dut nire taldekideekin, jadanik nola egiten duten lan ezagutzen nuelako eta horrek asko erraztu du gure lana. Gainera, taldekide guztiak teknologien aldetik jakintza maila antzekoarekin hasi ginen eta pixkanaka pixkanaka, jakintza hori garatzen joan gara. Oso harro nago beraiekin egindako lanarekin eta gure helburuak bete ditugulakoan nago.
Guztiok modu berdinean eta gogotsu lan egiten egon garenez, 9 bat jarriko nieke. Gauza berriak ezagutzeko prest egon garelako, eta zailtasunak izan arren, amore eman gabe aurrera jarraitzea lortu dugulako.

Ikastola batean dokumentatzea umeen inguruan gertatzen den guztia behatzea, hausnartzea eta partekatzea dela esango nuke. Hiru atal horietako bakoitza ezinbestekoa da dokumentatze lana ondo eginda egoteko, hau da, dokumentatzea ez da bakarrik gertatzen dena grabatzea eta gero grabazio hori beste bati ematea, baizik eta grabatutakoari buruz hausnarketa bat egitea eta gero, grabazioa edo hausnarketa partekatzerako orduan azalpenak/ondorioak ematea.
Eskoletan dokumentatzea ideia ona iruditzen zait klasean teknologia berriak sartzeko aukera eskaintzen duelako, klaseak ez liratekeelako aspergarriak izango eta hezkuntzan ikertzeko aukera paregabea delako.

Nire ustez, irakasgai honetan azterketa ez egitea oso ideia ona da, azterketa ikasgaiak bere funtsa galtzea ekarriko lukeelako. Eroso lan egiten gaudenean, gure kabuz informazio berria bilatzen dugu eta gauzak ikasten ditugu (argi dago irakaslearen laguntza behar dela gu apur bat bideratzeko), azterketarekin, aldiz, ikastera behartuta sentitzen gara eta orduan gauzak buruz ikasten ditugu bi egun barru ahazteko eta horrek etorkizunean ez digu lagunduko.

Bederatzi bat jartzen diot neure buruari. Asko ikasi dut; gogotsu lan egiten egon naiz; zailtasunekin topo egitean, berehala beste bide bat bilatu beharrean zailtasunaren zergatia zein zen bilatzen nuen; egindako lana aurkezteko orduan azalpen onak eta ulergarriak eman ditudala uste dut; errespetu osoz egon naiz klasean egunero klasera etortzen eta ordua heldu baino lehen klasetik ez irteten, eta abar.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina